Dutchies in New Zealand 2018

Donderdag 11 Januari: Hongkong

Het eerste gedeelte van de vlucht was van Amsterdam (over Rusland) naar Hong Kong, waar we donderdagmorgen rond 06:30 (Hong Kong tijd +7u met Nl) landde. Hier hadden we een tussenstop van 9 uur. We hadden thuis al opgezocht wat we konden doen in deze stop over.

We hebben de luchthaven verlaten en na wat gepuzzel om de juiste bus en betalingsmethode te vinden zijn met naar het startpunt gereden van een kabelbaan. Deze bracht ons boven op een berg gelegen klooster, het Poh Lin Klooster.

Bij dit klooster staat boven op de top van deze berg ook nog een Boeddhabeeld van 67 meter hoog.

In het klooster staan in verschillende ruimtes Boeddha’s opgesteld.

In een ruimte, de kamer van de duizenden boeddha’s, waren honderden gouden boeddha’s rondom de 5 grote Boeddhabeelden geplaatst. De overige open plekken op de wanden waren ook weer bezet met 3 dimensionale tegels met boeddha’s erop.

Na alle pracht en praal van het klooster en Boeddhabeeld gezien te hebben, zijn we weer op ons gemak naar het vliegveld gegaan. Op het vliegveld aangekomen hebben we nog wat gegeten, de een een pizza, of salade de ander een lekker pasta gerecht. Hierna mochten we ons weer melden voor de vlucht van Hong Kong naar Auckland (op het Noorder Eiland).

Ook deze vlucht verliep goed, op wat turbulentie na. De service aan boord was goed. We vlogen  voor de eerste keer met Cathay Pacific.