Dutchies in New Zealand 2018

Vrijdag 12 Januari: Auckland

Na deze 2 vluchten van twee keer 11 uur en een beetje, zijn we rond 07.30u in Auckland (+12u met Nl) aangekomen.

Hier werden we muzikaal onthaald door de prachtige zang van wat Maori dames. Nadat we de koffers weer in ontvangst genomen hadden, zijn we op kosten van Wendekreisen Camperverhuur, met de taxi naar het depot gegaan. Rond 08:30 waren we bij de verhuurder en nadat de papieren waren ingevuld kwamen we weer buiten. Nadat alle uitleg over de camper gegeven was, hebben we boodschappen gedaan bij de Pak ‘N’ Save supermarkt. Supergroot zo’n supermarkt, dat kennen we niet in Nederland! Het lijkt een beetje op de Sligro/ Makro.

Ondertussen was de zon flink zijn best gaan doen. Het was echt warm. We maten later deze dag een temperatuur van 31,5 graden. Een lekker warm ontvangst hebben we dus wel gehad!

Na nog een bezoekje aan de verhuurder, om het trapje bij de ingang te verstevigen, zijn we naar een nabij gelegen camping gegaan en hebben we onze tassen uitgepakt en de camper ingericht… ons eigen gekookte maaltijdje genuttigd, bestaande uit rijst met kip zoet/zuur, met dank aan kokkin Yvonne. Iemand moet de spits afbijten, toch!  Zo ook wat de afwas betreft: door Ben en Joop!

Vervolgens allen lekker onder de douche en op tijd naar bed om snel weer het juiste ritme te kunnen oppikken.

Cor

Geen slecht begin. Wij hebben gisteren nog in een geweldige hagelbui gegolfd. Vanochtend trok een zware storm over Nederland, twee doden en veel materiële schade. Dus ik zou zeggen genieten van de zalige warmte daar.