Dutchies in New Zealand 2018

Woensdag 17 Januari: Tongariro national park

Na het ontbijt en het vullen en legen van de nodige tanks in onze camper zijn we nog een keer de wandeling van afgelopen nacht gaan wandelen, maar dan nu bij daglicht.

Hierna zijn we vertrokken naar het Tongariro national park. Hier liggen een paar vulkanische bergen, hoogte 2000 mtr, bij elkaar (bekend van Lord of the Rings, Mount Doom). En zoals het geluk ons al vaker getart heeft, hingen ook deze toppen in de wolken en werd ons afgeraden om daar te gaan wandelen. Ook de busjes welke je naar boven kunnen brengen om daar te gaan wandelen reden niet en zouden morgen en wellicht overmorgen ook niet meer gaan rijden. Helaas!! We zijn toen nog naar een skidorpje gereden, maar hier was alles ook dicht.

Het seizoen is al lang voorbij in het midden van de zomer. Wel nog wat foto’s genomen van het uitzicht en toen weer naar beneden. Een parkeerplek voor vannacht gevonden, langs een soort pub. Helaas maar niet heus!!. Dus de pub in voor een lekkere bak cappuccino of warme chocomel.

Toen bleek dat hier ook nog wat te eten viel, zijn we nog maar even gebleven. Na de lekkere burgers en pizza’s en een paar potten bier, zijn we naar ons campertje gegaan en hebben de nodige foto’s opgeslagen en verhalen weer geschreven voor op ons Reisblog.

Zo meteen lekker slapen en op naar morgen. Hopende dat het dan droog is, want zojuist is het gaan regenen!!