Dutchies in New Zealand 2018

Maandag 22 Januari Pauatahanui Wildlife Reserve en Paraparaumu

Vandaag zijn we wakker geworden in de regen. In de nacht is het gaan druppelen. nadat iedereen klaar was zijn we rond 10:00 naar de Pauatahanui Wildlife reserve gegaan. In dit stukje wetlands kun je over diverse bruggetjes en droge stukjes land lopen. Op 3 plaatsen troffen we een vogelspothuisje.

Helaas vandaag geen vogel te bekennen.

Na een klein uurtje zijn we weer terug bij de camper. Ondertussen hebben we regelmatig een druppel regen gevoeld.

We rijden door naar een kustplaatsje in de hoop dat het tegen die tijd droog is en blijft.

In dit plaatsje, Paraparaumu, hebben we aan het strand op een bankje onze lunch gegeten.

Helaas werden we door de regen toch weer verjaagd en na de afwas en nog 15 minuten wachten was het weer bijna droog. De nodige jassen en paraplu’s brengen weer een uitkomst. We lopen het plaatsje in en eten daar een ijsje bij de lokale ijscozaak “kapati” vernoemd naar het eiland net voor de kust.

Aangezien het toch weer begint te regenen zijn we met de camper weer richting Kelson – Lower hut gegaan waar Francine woont. Hier aangekomen is het bijna droog en na 10 minuten schijnt weer volop de zon. Joop gaat nog effe wat hardlopen en de rest doet zijn dingetje! Terwijl ik (Marcel) een plaatsje aan de eetkamertafel, om deze als internetcafé, in beslag te nemen. We moeten onze trouwe volgers natuurlijk weer op de hoogte brengen. Ondertussen staat Michael in de keuken het avondeten te bereiden. Vanaf een afstandje lijken de dames vrijaf te hebben.

A&A

Wat een mooie reis, een hele belevenis. Leuk geschreven en interessant om te lezen het is heel informatief. Wij krijgen wel na elk verhaal zin om naar de diepvriezer te lopen voor een ijsje.
Ga zo door, groeten uit een koud Beuningen.

Marij

merci voor het mee kunnen lezen van alle belevenissen! ik geniet ervan zonder dat ik uit mijn comfortzone hoef... @Marcel: denk je alvast na over welke soep jullie willen? Zou er hokeypokey-soep bestaan?.... ;-)

Wim v.K.

Marcel nog proficiat met je verjaardag. Ik lees dat het bij jullie ook geen mooi weer is maar jullie hebben toch al mooie dingen gezien. Geniet er van en wij volgen het wel. Groetjes

marleen van den Tillaar

geniet er allen met vollen teugen van het is jullie van harte gegund zo;n prachtige vakantie, want daarna is het weer aan poten met verbouwingen he jongens. dus geniet er maar goed van.
groetjes van Sjaak en Marleen.