Dutchies in New Zealand 2018

Dinsdag 23 Januari Cape Kidnappers

Vandaag hebben we Francine en Michael naar hun werk uitgezwaaid en zijn wij vertrokken naar Cape Kidnappers. Op Cape Kidnappers hopen we de Gannets (Jan van Genten) kolonie te kunnen gaan bekijken op hun broedplaats. Onderweg zijn we nog gestopt op de Rimutaka Crossing. Een bergpas met boven op een mooie uitkijk over de beide valleien.

Hierna zijn we doorgereden naar Cape Kidnappers. Rond 17:00 waren we bij Cape kidnappers en na het bemachtigen van de nodige flyers van trips naar de Cape zelf. Er is een optie om met een bus te gaan in de ochtend, je gaat dan over de Cliffs. Of met een tractor met trailer over het strand. We besluiten de laatste trip te gaan doen. Deze staat gepland voor 15:30 de volgende dag.

Hierna rijden we een 3-tal kilometers terug naar een DOC campsite. Dit is een kampeerplaats voor kampers en caravans welke zelfvoorzienend zijn. Dit betekent dat je dan een toilet en afvalwater opvangbak moet hebben. De campings zijn meestal alleen voorzien van toiletten, zoals deze. De luxere hebben ook koude of nog luxer warme douches. De prijzen zijn dan meestal ook 6 – 10 of 15 doller per nacht. Per persoon. Deze was zelfs gratis en er werd alleen om een donatie gevraagd welke in een zware stalen paal te deponeren is. Hier mocht men dan ook maar 2 nachten achtereen staan. Wel een mooie plek. Aan het strand.

We hadden eerder deze middag al het voornemen een mooi plaatsje te vinden en daar te gaan BBQ-en. Het lopende vleespakket, tijdens de lunch, konden we echter niet vangen en dus maar een geplastificeerde gekocht.

We hadden dus flink geïnvesteerd in een wegwerp BBQ. Op het kiezelstrand hebben we een dijkje van stenen gemaakt en daar de BBQ in geplaatst. Hier hebben we dan ook lekker met de ondergaande zon zitten BBQ-en.