Dutchies in New Zealand 2018

Vrijdag 26 januari Taupo naar Kelson - Lower Hutt

Vandaag gaan we een lekker afstandje overbruggen. We willen op tijd bij Francine en Michael zijn.

Na de nodige boodschappen is er weer contact met Francine en aangezien Michael vorige week heeft gekookt schijn ik(Marcel) aan de buurt te zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar Babi Pangang en dus gaan we weer inkopen doen. Aangezien we weer langs Foxton Mill gaan komen, geef ik chauffeur Ben de opdracht bij de Molen te stoppen, om de vorige week vergeten, Atjar Tjampoer alsnog in te slaan. De afgelopen week heb ik alle bezochte supermarkten afgezocht, maar tevergeefs.

Na het inslaan van Atjar Tjampoer en het ledigen van de afvalwatertank geven we weer vol gas (diesel) naar Kelson - Lower Hutt ……….. hier zijn we tegen zessen. Francine en Michael zijn nog niet thuis en dus beginnen Annie en ik alvast in de camper met de voorbereidingen. Zodra de beide Kiwi’s thuis zijn verhuizen we naar de echte keuken.

 Een half uur later zitten we buiten (voor de derde keer voor de beide Kiwi’s, telkens samen met ons) in de achtertuin te eten.

Na het eten controleren we nog waar we morgenochtend op de ferry moeten stappen en heb ik de VHS Videobanden van onze vakantie naar Nieuw-Zeeland van 1994 nog overgezet op mijn laptop.


 Ik laat deze als eerst zien aan Michael, welke in 1994 nog niet in beeld was. Hij herkend de familie meteen en Francine vraagt zich af wat er te zien is. Nieuwsgierig komt ze kijken en is niet meer weg te slaan. De nodige herinneringen worden weer opgehaald.

Ik laat het eerste en het laatste stuk zien aangezien het alweer 22:00 is. Michael is nooit in het huis geweest van Miep(zus van mijn oma) en Kees aan de Marihau Road. Toch herkent hij dit huis meteen. Dit is ook niet verwonderlijk aangezien het huis in Ohoka, waar Michael wel is geweest,

voor 99% een exacte kopie is!!!. Tot zelfs hetzelfde behang, is dit huis zowat compleet nagebouwd.

We nemen afscheid van Francine en Michael, welke volgende week ook op het zuider eiland komen. Het afscheid is deze keer dus maar van korte duur.

We nemen, voor de laatste (korte) nacht, onze slaapplaats in op de oprit van Francine en Michael.

Zaterdag ochtend zullen we rond 06:00 vertrekken naar de Haven waar de ferry naar het zuidereiland zal liggen te wachten.

Reacties

Reacties

marleen en sjaak

jullie hebben het er maar druk ,maar we zien jullie wel lekker genieten.
groetjes uit HELMOND

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!