Dutchies in New Zealand 2018

Zaterdag 3 februari - Hanmer Springs Pools en Swannanoa

Zaterdag 3 febr.

Mijn (Ben) telefoon die met een zuignap onder de RVS afzuigkap hangt, geeft aan 6:51. Voor mij het teken omdraaien en verder slapen. Op een enkele roep van een Tui na is het hier doodstil. We staan langs een brede verlaten gravelroad ver van de dorpskern waar nergens overnacht mag worden in Hanmer- Springs.

Op de camping waar we rond 22.00 uur voor stonden, gisterenavond, laat via een tel. gesprek weten “gesloten en er mag niemand meer op”. Rond 8 uur nog stil in de camper. Ik besluit er uit te kruipen en een wandelingetje te maken. De vele koeien schuin tegenover in de wei zijn kennelijk niet gewend aan wandelaars.

Ze komen al snel allemaal naar me toe gelopen, kijken even heel verbaasd, om vervolgens weer als een kudde weg te rennen, en even later weer terug komen.

Boven de berg hangen wat witte wolken en deze laten nu wat druppels vallen en ik in bloesje en korte broek besluit terug te lopen naar ons huisje op wielen. Het is nog stil en ik maak gebruik van ons badkamertje, Yvonne ziet even later op de telefoon het Nederlandse nieuws “600 toeristen vast na noodweer in New Zealand”.

Wij hebben daar gisteren niet zo veel last van gehad. Om 10 uur rijden we naar het centrum van Hanmer-Springs, waar we buiten gaan badderen in verschillende baden van het thermaal bad.

Het is wel fris, maar de watertemperatuur 28 tot 40°maakt alles goed. Dan vallen er wat druppels, maar even later schijnt de zon weer. Na de lunch in de camper tuffen we via Waipare naar Christchurch nog even wat waste water lozen en nog 120 km rijden. 15 km verder maken we even rechts omkeer omdat het uitzicht voor de Waiau Bridge toch wel te mooi was om zo voorbij te rijden.

We rijden afslag “Rotherham 8 km” voorbij door via Culverden, Waipara naar Amberley. Hier even inkopen voor onze bijdrage aan de familie lunch/BBQ morgen, bij Michaela en Scott, 24 chaslicks en een doos bier. Onderweg nog een lekker ijsje.

Dan door naar het huis van Rosalie en Jason in Rangiora, zij zijn op vakantie maar wij mogen gebruik maken van de riante woning. De akkers langs onze route worden hier gesproeid met sproei installaties van wel 340 meter lang.

Het is zaterdag dus geen wegwerkzaamheden maar de stukken waar je overheen moet, die nog bestaan uit zand en kiezels, worden toch nog door sproeiwagens nat gehouden. Om goed half zes arriveren we bij onze uitvals basis, waar de deur open staat. De vriendin van Rosalie is er. Zij zorgt voor de hond “Beasel”.

Wij gaan allemaal aan de slag…… de was doen……. vlees marineren…… Camper lade repareren …… verslagen bijwerken…… eten koken.

Rond half acht zitten we met z’n vijven op het terras in de voortuin in het zonnetje te eten.

Ruim 15 meter van de weg maar voor de honden uitlaters en de overburen goed te zien. Normaal zouden hier de ouders met twee kleine kinderen zitten. Ja, de buren zullen wel denken zijn die mensen verhuist? Dan komt er nog iemand op het idee zullen we een bord aan de poort hangen SOLD ? maar dat hebben we toch maar niet gedaan. Wat zou de buurt ……. ! Na het eten nog wat achter de pc …. Foto….reisblog enz. enz. …. en weer op tijd te bed. Het was weer een mooie dag. Het weer had s ’morgens wat beter gemogen maar zolang we nog met de korten broek lopen hoor je ons niet klagen. Bij het diesel tanken zien we in een krant het bericht van de storm en regen bij de Frans Jozef Gletser.

Lies

Hoi allemaal, ik zag de reactie van Ton over de wind bij jullie en bij ons...het lijkt erop dat wij gewonnen hebben vorige week, baas boven baas! Maar wij zitten hier wel in een wisselvallig kikkerlandje terwijl jullie genieten van een zonnetje in een prachtig land. Een beetje jaloers zijn we wel!
Groetjes!

A&A

Wij lezen leuke, mooie verhalen van jullie en wat een schitterende foto's. Het zuidereiland lijkt ons mooier als het noordereiland.
Groeten uit Beuningen

Nellie

Wat beleven julie toch lekker veel.
Heerlijk om zo veel verschillende dingen meet te maken.
Geniet er van.

sjaak en marleen

ik wist niet dat new zaeland zo inmens groot was begrijpelijk dat je daar voor langere tijd heen moet gaan er is zoveel te zien, maar ik zie dat jullie heerlijk genieten van jullie vakantie. doe ze de groetjes van ons , en nog heel veel plezier met zijn allen