Dutchies in New Zealand 2018

Zondag 11 Februari - Bezoek aan Miep en BARBECUE met de gehele familie bij Rosalie

Vandaag werden we in de nacht wakker van de regen. Na het sluiten van de dakramen en de ramen bij Yvonne’s slaapplaats, boven de cabine, konden we weer verder slapen. De ramen aan de zijkanten konden vaak open blijven omdat de regen gunstig viel. Bij het ontwaken in de ochtend, was het weer niet beter geworden. Rond 11:00 uur was het weer redelijk, maar nog niet geheel droog. In de regen heb ik, Marcel, de stroomkabel verwijderd en zijn we naar Miep gereden.

Bij Miep kregen we een lekker bakkie thee en koekjes. We vroegen haar of ze maandagavond mee naar Annie en Adrie wilde. Adrie heeft vroeger voor Kees gewerkt als bouwvakker voor hun huis aan Marihau road. En later heeft Annie ook een tijd in de Kwekerij van Kees gewerkt.  Jorna’s Nurserie, nu Zealandia geheten.

Toen we lieten weten dat het bezoek in de avond zou zijn, vanaf 18:30, was dit een probleem. Miep gaat graag op tijd naar bed en wilde dus niet mee. We hebben Miep toen beloofd te kijken of we nog een andere keer met haar bij Annie en Adrie op bezoek konden.

Aangezien we vanmiddag bij een BBQ bij Rosalie, uitgenodigd zijn en Miep ook, zijn we op tijd weer vertrokken, naar Rosalie.  Michaela zou Miep ophalen voor de BBQ.  Echter toen zij bij Rosalie arriveerde, was Miep er niet bij. Ze had aangegeven te moe te zijn.  Ook de BBQ was vanwege het weer veranderd in een Lasagne party. Twee of drie soorten lasagne en verse salade stonden er nu op het menu.  Ook deze waren allen verrukkelijk.

Na de maaltijd, kwam er natuurlijk ook een dessert. Natasha had een Chocolade Cake gemaakt, maar deze was een beetje te nat. De saus droop er vanaf. Ook de saus was een “beeeetje” zoeter als bedoeld.  Het geheel aangevuld met 3 soorten ijs, maakte het tot een lekkere zoete afsluiting.

Ondertussen had Jason, man van Rosalie, de video opgezet, welke ik geleverd had, gekopieerd van de VHS banden van onze vakantie in Nieuw Zeeland in 1994. De 4 nichtjes waren toen tussen de 3 en 9 jaar. Onder gezellige gesprekken, werd regelmatig de video besproken en de nodige herinnering opgehaald.  Ook de kleintjes van Rosalie, die toen 3 jaar was, was het leuk hun moeder en tantes zo jong te zien.

sjaak en marleen

altijd leuk oude herinneringen opdoen, en lachen als je je eigen terug ziet zoveel jaren jonger. zal een gezellig avondje geweest zijn voor hun.