Dutchies in New Zealand 2018

Dinsdag 13 Februari - Annie en Adrie - Miep - Oxford

Vandaag werden we wakker op de oprit bij Annie en Adri. Na ons aangekleed te hebben, kwam Adrie al langs. Na een tijdje in onze camperdeur opening gesproken te hebben vertrok hij. Na het ontbijt was hij echter weer terug (hij wachtte nog steeds op een inspecteur van de gemeente) en hebben we Adrie ook een bakkie koffie aangeboden. Weer werden er allerlei interessante verhalen opgedaan, waarna de inspecteur eindelijk arriveerde. Deze inspecteur was ook van Nederlandse afkomst.

Na de afwas hebben we met Annie, van Adrie, afgesproken naar Miep te gaan en haar op te halen. We zouden dan bij Annie kunnen lunchen. Echter bij Miep aangekomen, bleek dat zij naar de dokter moest en dus niet mee kon. We hebben met Annie afgesproken het later deze week nogmaals te proberen.

Hierna zijn we vertrokken, naar Rangiora en hebben de graven van Kees en Helen bezocht.

Hierna hebben we nog een foto laten afdrukken en inlijsten bij de fotograaf voor de verjaardag van Natasha. We hebben 2 nichtjes al voorzien van een ingelijste foto met ons Dutchies en het desbetreffende nichtje met aanhang. De derde ligt klaar en de vierde foto is vanavond genomen.

Na de lunch bij Pita Pit, een soort Subway, maar dan met pitapannenkoek, zijn we naar de Ashley Gorge gereden. We wilde naar de bovenzijde van deze Gorge, om naar beneden te kijken. Echter kregen we deze niet gevonden, of was de weg onverhard en waren we bang dat de camper te vies zou worden! Of meer de inhoud van de camper. Er zijn namelijk de nodige gaten welke stofwolken op onverharde wegen wel binnen laten. Onderweg kom je nog al wat verkeersborden tegen en soms ook wat bijzondere exemplaren. Jullie moeten zelf maar bedenken wat hiermee bedoeld wordt.

We zijn doorgereden, naar Oxford en hebben hier wederom een “kleintje” ijsco gehaald. Goede tradities moet je ten slotte in ere houden. In Oxford staat ook nog een oude gevangenis.

We zijn doorgereden naar Swannanoa, waar we ons “Woonwagentje” weer in de achtertuin geïnstalleerd hebben. Hier zijn de nodige verhalen weer geschreven en foto’s uitgezocht voor op ons bloggetje.

Als we weer nieuwe verhalen plaatsen, dan wordt er ook automatisch een mail verstuurd naar onze volgers. Echter blijkt dat bij meerdere, deze mail in de spam map terechtkomen. We hebben een mail gestuurd aan Reismee met deze mededeling. Als er nieuws is houden we jullie op de hoogte.

Cor

Zo die Adrie heeft niet slecht geboerd en ik lees dat hij overweegt naar Brabant en ik neem aan neem aan in Nederland te komen. Zoekt hier een aardig optrekje. Joop misschien kun je hem overtuigen er een golfbaan bij te nemen, dan offer ik me wel op als beheerder en kun jij ook eens komen spelen. Carnaval is hier ook weer gedaan dus alle zotten kunnen het dagelijks leven weer oppakken. Vandaag zit ik aan de buis gekluisterd om Sven de juiste wissel in te sturen naar de lang gekoesterde houden plak op de 10 km