Dutchies in New Zealand 2018

Zondag 18 Februari - Op bezoek bij Mark.

Rond achten zijn we allen weer wakker en aangezien we om 11:00 verwacht worden bij Mark, vader van Natasha, Francine, Michaela en Rosalie, gaan we uit bed en ontbijten wat. Tijdens het dekken van de tafel wordt er op de camper geklopt. Staat een dame in sportoutfit voor de camper, welke indringend mededeelt dat we hier niet mochten overnachten. Wij verbaasd en geven aan dat we toestemming hadden, waarop zij vraagt van wie. Wij geven aan op het feestje geweest te zijn en dat dat aan de uitbater gevraagd is. Geen probleem. Zij reageert een beetje boos, met het verhaal dat de uitbater daar niets over te zeggen heeft en dat zij alleen huurder zijn. Ze vraagt wat onze verdere bedoelingen zijn en aangezien we aangeven niet langer te blijven, vertrekt ze weer. Na het ontbijt snel even langs de pinautomaat om het verschuldigde bedrag pinnen van de vorige avond opgelopen schuld, even de boodschapjes doen en dan door naar Mark. Bij Mark worden we ontvangen en krijgen een rondleiding door het huis en de tuin. Dit huis is afgelopen december vernoemd en beschreven in een woonmagazine. Ze hebben dit huis zelf opgeknapt en de Before and After pictures worden bekeken.

De koffie wordt gezet en de vanmorgen gebakken chocolade muffins komen op het terras in het lekkere zonnetje tevoorschijn. We kletsen lekker bij en na de koffie vraagt Mark of hij ons mee mag nemen naar de rivier. We mogen kiezen of een paar man in de cabine en een paar op de laadbak of wij moeten de luxe wagen van Mark ook meenemen. We geven aan wel in de laadbak te willen en we stappen in een bijna 30 jaar oude pick-up. De Duitse herdershond was al wat langer in extase, aangezien ook hem net gevraagd is mee te gaan. Bella wist precies wat er ging gebeuren en klom al in de laadbak.

We zijn toen naar het einde van de straat gereden, waar de rivier loopt. De rivier is hier misschien wel 200 meter breed met diverse kleinere ondiepe stroompjes erin. Zodra de rivier in zicht is, stopt Mark en laat de hond los. Wij rijden de rivierbedding in en de hond volgt al snuffelend. We zoeken een paar stokken en gooien deze in het water waarop Bella er spontaan achteraan gaat. Even later stappen de tweevoeters weer in en rijden verder de rivierbedding over. De hond volgt te voet.

Op een gegeven moment stopt Mark en laad de hond in de laadbak. We kunnen hier niet verder en draaien om. Op de verharde weg stopt Mark een 500 meter voor zijn oprit en laat Bella weer los. Zij zet een sprint in naar huis. Wij er met de auto langs. Een indrukwekkende 40kmh haalt de 10 jarige hond nog wel. Bij Mark aangekomen krijgen we nog een koud drankje, waarna wij vertrekken en Mark kan gaan werken, op zondag. Hij is directeur van een basisschool en de komende 3 dagen is er een audit. Hij wil nog even wat puntjes op de i zetten.

We gaan nog even langs bij Miep om te vragen of ze morgen mee gaat naar Annie en Adrie. Goede vrienden van haar en Case. Ze geeft aan wel mee te willen en we bellen met Annie om dit af te spreken.

Na nog wat gekletst te hebben, onder het genot van een bak koffie en een koekje, rijden we terug naar Rosalie en Jason, waar sommigen nog wat felle zon pikken. Yvonne niet! Zij heeft vanmorgen al genoeg zon gezien, zo aan haar rode kleurtje te zien! Zij gaat de foto’s van Natasha’s Big Three-Oh party uitzoeken. Ik, Marcel, start met het schrijven van de verhalen van de afgelopen 4 dagen. We lopen weer wat uit. Ben is bezig met schrijven en zoeken van foto’s !