Dutchies in New Zealand 2018

Zaterdag 13 Januari: Paihia

Na een vroeg ontbijt rond 7:30, de afwas gedaan en weer terug naar het camperverhuur bedrijf. Bij het naar bed gaan kwamen we er namelijk achter dat de tafel op het bed niet paste. De tafels was te smal. Gelukkig hadden we een tafel over van het bed achterin. Hier slapen Joop en Marcel op een tweepersoonsbed, welke zij hebben ingedeeld als twee eenpersoons bedden en dus een tafel over hadden. Met deze tweede tafel erbij hebben Annie en Ben hun bed kunnen maken.

Toen we bij de verhuurder waren en dit melde snapte zij meteen het probleem. Voor het toepassen als bed, wordt de tafel namelijk helemaal niet gebruik en moet op de grond gelegd worden. Er zat namelijk een lattenbodem verstopt achter een schotje. Toen zij dit vertelde gingen bij ons alle lampjes branden, sukkels dat we waren! Dit was namelijk de derde keer dat we ditzelfde type camper huurde en achteraf wisten we dus wel van de lattenbodem.

Hierna zijn we vertrokken vanuit Auckland naar Paihia. Een plaatsje midden in de Bay of Islands. Hier willen we met de Kano door de mangrovebossen gaan varen. Onderweg nog wat inkopen gedaan en diesel getankt. Tevens het spoelwater van het toilet aangevuld. Na een rit van 230Km en een File van 60 minuten stoppen en weer opschuiven, konden we daarna door een lekker bochtig en klimmend/dalend landschap de weg vervolgen. Om 18:15 waren we in Paihia en hebben bij het informatiebureau een paar kanoverhuurders bekeken. Daarna zijn we richting een strandje gereden en hebben lekker in het zonnetje buiten zitten “Dineren” voor onze “Villa” op wielen. Na het eten, tegen 21:30 zijn we richting de parkeerplaats in Paihia gereden en hebben daar overnacht.