Dutchies in New Zealand 2018

Donderdag 25 Januari Waiotapu Geothermal Park

Vandaag gaan we vanaf Cape Kidnappers richting Taupo. Een 50 km boven Taupo liggen zwavel terrassen en mudpools. Deze ontstaan omdat de aardkorst hier dun is. Hierdoor wordt het ondergrondse water opgewarmd tot ruim 230 graden. Als het water bij de oppervlakte is, is het afgekoeld tot ongeveer 100 graden. De zwavel e.d. geven het water en de stenen een speciale kleur.

Eerst gaan we nog even in Taupo naar de I-Site informatie inwinnen. Gaan we nog even de souvenirshop en Jade juwelierswinkeltje in. Na de nodige souvenirs en juwelen te hebben ingeslagen, gaan we, aangezien het weer middaguur is, ieder een lekkere pie nemen in de lokale pie-shop. Deze eten we op bij onze camper, welke hoog boven de plaatselijke haven staat.

Hier zien we ook een grasmaaier in het water. Nou ja grasmaaier? Het is een soort waterradboot met een lopende band voorop, welke met in het water kan steken. Hiermee wordt een onderwatergras opgeschept, welke anders de haven zou doen dichtgroeien.

We vertrekken na de lunch naar de Waiotapu Geothermal Park.

Zoals al aangegeven is hier een groot gebied met …………………………

Na het bezoeken van de GeoThermals, gaan we richting het zuiden om in Wellington nogmaals op bezoek te gaan bij Francine en Michael. Zij zullen de volgende week een aantal dagen naar Christchurch komen en hebben dan al een drukke agenda, maar we doen ons best ze dan nogmaals te zien.

We hebben vandaag ook weer contact gehad met de White Island touroperator. We wilde namelijk met de boot naar White Island, een actieve vulkaan op zeeniveau, welke als eiland voor de kust ligt.

We staan echter al 2 dagen op de wachtlijst en de kans is heel klein dat we mee konden. Vandaag hebben we dan ook zelf besloten te gaan bellen met de vraag of er nog plaats vrij zal komen. De kans is echter zo klein dat we besluiten om maar af te zien aan het bezoek van White Island.

Helaas……… misschien een volgende vakantie.

Nu hebben we echter de kans om eerder af te reizen naar het zuider eiland om daar mogelijk de Housewarming van Natasha bij te wonen. We hebben vandaag ook de Ferry crossing geboekt op de Bluebridge. We plannen de oversteek op zaterdag met als vertrektijd 08:00 in de ochtend.

Op de terugreis naar het zuiden rijden we Taupo weer voorbij en bedenken aan het meer te willen gaan overnachten. Meteen nadat we dit uitspreken doemen voor ons aan het water, tig motorhomes en caravans op. Dus meteen de afslag genomen en wat blijkt. Hier is een grote Free campsite, waar we nog een plaatsje weten te vinden. Aangezien de zon nog goed zijn best doet en het erg warm is geweest, gaan Ben Yvonne en Ik (Marcel) nog lekker even het heldere water in. Je kunt hier meters diep de bodem nog zien. Erg warm was het water niet en na een paar minuten hebben we de kou overwonnen en kunnen lekker ons gang gaan.

Na het avond ritueel liggen we rond 23:00 allen weer op bed.

SJAAK EN MARLEEN

Wat een prachtige beelden, maar ik marleen weet niet of ik dat water in .durf te gaan zullen ook wel grote vissen in zitten lijkt me zo, die schieten dan onder mijn tankini hahahahaha

lieve groetjes van ons