Dutchies in New Zealand 2018

Zondag 4 februari Bring your own Brunch

Yvonne is er al vroeg uit en heeft al een was gedaan. Annie hangt de complete was aan de droogmolen als de laatste uit bed komt.

Er wordt weer wat gewerkt aan de reisblog, administratie en foto’s .

Ondertussen kijken we live (Jo nog bedankt voor de codes!!) met een half oog op de telefoon van Joop naar de tweede helft van de wedstrijd PSV - Pec Zwolle 4 – 0.

Na van het ontbijt, buiten in de zon voor de camper, genoten te hebben en Joop nog effe gaat hardlopen, zijn Yvonne en Annie begonnen met de gemarineerde kip en div. groente en vruchten aan de spies te rijgen.

24 stuks voor vanmiddag bij de Bring your own Brunch (eigelijk gewoon een BBQ) bij Michaela en Scott. Onze bijdrage 24 spies en een doos bier. Alle achternichtjes hun vader en de ouders van Scott en tante Miep (de oma van de nichtjes) waren bij deze brunch.

Eerst een gezamenlijk proost in de ruime keuken en even later komen er van verschillende kanten cadeau’s tevoorschijn?? Dat bleken verlate kerstcadeautjes te zijn….een beetje verlaat zodat wij er ook bij konden zijn! Ook ons waren ze dus niet vergeten! Ieder kreeg een echt New Zealands hangertje voor in de kerstboom.

Raar idee zo midden in de zomer.

Terwijl de meeste door de hete zonnetje onder de parasol ging zitten, bakten Scott en zijn vader alles op de grote BBQ buiten.

Op zijn New Zealands!! Dat betekent alles bakken….daarna alles uitstallen inclusief salades……effe wachten op het teken ….. en aanvalluh!! We laten het ons goed smaken.

Daarna snijdt Natasha nog het toetje aan, ijs … slagroom … cheesecake …. schuimtaart en vruchten.

Tijdens het bijpraten over het e.e.a. krijgen we nog de uitnodiging om bij Mark, de vader van de nichtjes op visite te gaan komende week. Zo rond half vijf gaat iedereen weer huiswaarts. Scott een echte sport fanaat vind dat niet erg hij duikt achter de tv waar een belangrijke ijshockey wedstrijd begint. Wij met de camper via Oxford en een ruime omweg langs de Waimakariri river (een 30 km lang gravelroad) en een kort uitstapje voor ….. , door naar ons stekkie achter de woning van Rosalie.

‘s Avonds doet ieder een beetje zijn eigen dingetje en wordt het langzaam weer stil in ons vakantie wagentje.

sjaak en marleen

dat ziet er heel gezellig en lekker uit

José van Nunen

Met plezier lees ik de verhalen van jullie reis door NZ. Voor mij veel herkenbare plaatsen, meren en bergen, maar ook veel wat ik niet gezien heb. Het blijft genieten in dat prachtige land en ik krijg heimwee bij het zien van jullie foto's.
Binnenkort op terugreis? Een goede reis gewenst en tot ziens in Deurne.
Groeten Louis en José