Dutchies in New Zealand 2018

vrijdag 9 februari - Puzzling World en Geraldine

Ik, Ben, doe het gordijntje open en meteen een weidse blik over ons voortuintje. Vandaag ver boven het dal van Queenstown +/- 10 bij 10 km en het zonnetje lacht me (Ben) weer toe. En in de verte hangen een paar hete lucht ballonnen.

Na de ochtend bezigheden. Rijden we naar Puzzling World bij Wanaka.

Hier kan je de gekste puzzels maken en kopen, en wordt je, als je naar binnen gaat, op allerlei manieren optisch voor de gek gehouden.

Leuk omdat te zien maar wij waren daar 5 jaar geleden nog. We gaan hier langs om te kijken voor mogelijke cadeautjes voor de familie hier. Ruim een half uur later staan we weer buiten.

Zaterdag willen we weer op onze thuis basis zijn bij Rosalie en Jason dus we moeten door (nog 534 km). Niet erg dat rijden, want het is op de ene plaats nog mooier als de andere. Even gaan we het plaatsje aan het lake Wanaka nog in voor een wandelingetje ….. een bakje koffie …… en weer verder. Ons middag maal bestaat uit een “Pie” bij een tankstation annex souvenirshop genaamd Tarras, net boven het gelijknamige plaatsje en wat fris.

Tanken laten we want goed 80 km verder zitten we in Omarama. Maar na 20 km begint de dieselmeter toch wel snel te dalen, ik probeer zo weinig mogelijk te remmen en zo zuinig mogelijk te rijden voor de komende 50 km. We rijden over de Lindis Pass dus bochten en regelmatig dalen en stijgen. En het metertje daalt ook steeds. Als we uiteindelijk de pomp halen, tanken we bijna 69 liter in onze 70 liter tank. Zo we zijn voortaan gewaarschuwd!! Was wel even zweten want wat als je daar in zo’n bocht op de pass stil valt??

Bij een dump station onderaan Lake Tekapo dumpen we water en de toilet en tanken we weer zuiver water. Na twee dagen koken en 5 man douche was het tot de laatste druppel op.

Marcel heeft het stuur al overgenomen en rijd door tot in Geraldine waar we eerst een legaal overnachtings plaatsje zoeken en gaan dan voorlopig staan pal voor de bibliotheek.

We hebben dan weer verbinding met… Hier koken en eten we wat en vinden ’s avonds nog een plaatselijk café. Zo’n café is wel gezellig altijd , men loopt in zijn oude kloffie of heeft het werkpak nog aan, klets wat of speelt een partijtje “Russisch biljard” en wij laten het ons smaken.

Later zetten we de camper op het vooraf uitgezochte plaatsje en keert de rust weer weder.

sjaak en marleen

he an wist niet dat jij ook bier lust, en wat gaaf die huisjes, moet je dan aan zoiets denken als de paal woningen in helmond.
en nu op zijn tijd tanken je zal daar maar eens zonder komen te staan. nog veel plezier
groetjes uit helmond